سلامت پوست

انواع جای زخم جوش

جای زخم جوش

انواع جای زخم جوش

 

جای زخم جوش در حال حاضر در دنیا برای درمان روش های زیادی وجود دارد که هر کدام از این درمان ها عوارض جانبی خاص خود را دارند. اما درمیان همه عوارضی که ناشی از درمان های موجود به وجود می آید یک عارضه بیشتر از بقیه در افراد مختلف دیده میشود و آن هایپرپیگمانته شدن صورت است که در اصطلاح عمومی به آن تیره شدن پوست صورت میگویند. تیره شدن رنگ صورت ممکن است به خاطر دستکاری جوش ها، استفاده از قرص های درمانی، و یا لیزر درمانی میباشد.

بیش از 90 درصد از افراد بالغ بر روی صورت خود آکنه و جوش دارند و حدود 1 درصد از افراد جای زخم جوش دارند

جای زخم جوش ها چگونه به وجود می آیند؟

معمولا در هر فردی پس از ایجاد آکنه و جوش بر روی صورت زخمی پس از آن ایجاد میشود که پوست صورت خود به خود ترمیم این زخم را انجام میدهد.در حین ترمیم زخم بافت های کلاژنی و سایر بافت های ترمیم دهنده جای زخم را میگیرند و لایه جدید پوست را تشکیل میدهند اما در بعضی از افراد تولید این بافت های ترمیمی بیش از حد نیاز میباشد و این عامل باعث ایجاد برجستگی و ناهمواری های بر سطح پوست میشود که به آن اسکار(جای زخم) جوش میگویند.

پچ زیر چشم ورقه ای نرم و لطیف کردن پوست دور چشم

8,000 تومان
رفع خستگی مزمن عضلات زیر چشم کاهش حلقه تیره زیر چشم درمان چین و چروک دارای خاصیت کلاژن سازی افزایش مقاومت پوست رایحه های موجود: 1- کلاژن دار  خاویار طلایی 2- جلبک دریایی سبز 3- نانوپپتید ساکورا 4- هیالورونیک اسید   رایحه مورد نظر را در قسمت توضیحات هنگام سفارش بنویسید درصورت عدم انتخاب به صورت رندوم ارسال میگردد

صابون شستوشو صورت و بدن پنیری اورجینال

70,000 تومان
  • وزن ۶۰ گرم
  • کاملا دست ساز
  • حاوی شیر نارگیل و چای سبز
  • کاملا گیاهی
  • مناسب صورت و بدن
  • بافت بعد از آغشته شدن به آب: فوم
  • از بین برنده جای جوش و‌ آکنه
  • ضد لک
  • روشن‌کننده پوست
  • پاکسازی عمقی پوست
  • ضد خارش و خشکی پوست
  • اورجینال

ماسک ورقه ای آلوورا تقویت پوست ضعیف

10,000 تومان
سفید کننده ی پوست مرطوب کننده ی پوست ابرسانی عمیق نرم کننده گی عالی بازسازی پوست ترمیم پوست اسیب دیده کلاژن سازی حاوی هیالورنیک اسید کنترل چربی پوست افزایش درخشندگی پوست خشکی پوست را درمان میکند رفع تیرگی پوست

انواع جای زخم جوش

جای زخم جوش میتواند حالت آترفیک یا هایپرتروفیک داشته باشد در جای زخم های آتروفیک در سطح پوست کاهش بافت کلاژن و فرورفتگی مشاهده میشود اما در جای زخم هایپرتروفیک بر روی سطح پوست برآمدگی هایی به وجود می آید.

بیشتر جای زخم های آکنه از نوع اتروفیک هستند و درصد کمی از آنها هایپرتروفیک هستند. جای زخم های آتروفیک معمولا به چند دسته زیر طبقه بندی میشوند:

اسـکار های ice pick، هفتاد درصد

اسکــار های boxcar، بیست درصد

اسکار های چرخشی، ده درصد

درجه بندی اسکار های جوش

درجه1 اسکار هایی هستند که معمولا بر سطح پوست ناهمواری ایجاد نمیکنند و فقط تغییر رنگ بر سطح پوست ایجاد میکنند

درجه2 اسکار های بسیار کوچکی هستند که از فاصله بیشتر از نیم متری قابل تشخیص نیستند و به راحتی با آرایش محو میشوند

درجه3 اسکار هایی هستند که از قاصله بیش از نیم متر نیز دیده میشوند و به وسیله آرایش قابل پوشاندن نیستند اما اگر دست خود را بر سطح پوست فشار دهید اسکار برای لحظاتی محو میشود

درجه4 اسکارهای بسیار جدی و بزرگی هستند که به راحتی از فاصله بیش از نیم متر بر سطح صورت دیده میشوند و به وسیله آرایش هم پوشیده نمیشوند این دسته از اسکار ها به قدری بزرگ هستند که اگر دست را بر سطح پوست بکشید باز هم محو نمیشوند.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها