وبلاگ

خانه » وبلاگ » تاثیر ویتامین سی بر جوش و آکنه
سلامت پوست

تاثیر ویتامین سی بر جوش و آکنه

تاثیر ويتامين سی بر جوش و آكنه

تاثیر ویتامین سی بر جوش و آکنه

در این مقاله قصد داریم تاثیر ویتامین سی بر جوش و آکنه را مورد بررسی قرار دهیم ، با توجه به اینکه کمبود ویتامین C پوست را مستعد جوش و آکنه می‌کند و میبایست از این امر جلوگیری نمود  پس تا انتهای این مقاله همراه قاصدک باشید

مشاوره رایگان سلامت پوست و مو

 

تاثیر ویتامین سی در کودکی


همزمان با رشد طفل، والدین باید کودک را به خوردن میوه، آب میوه تازه و خانگی عادت دهند در غیر این صورت در سنین سه تا پنج سالگی که کودک حق انتخاب نسبی را در تغذیه خود بدست می‌آورد بیشتر از مواد غذایی فاقد ارزش یا آماده در بازار ( که قطعا از نظر ویتامین سی فقیر هستند ) استفاده می‌کند.
در سالهای پیش از مدرسه و سنین دبستانی، باید در میان وعده‌های پیش از ظهر کودک، میوه گنجانده شود. در دوران بعدی زندگی یعنی نوجوانی و جوانی، نیز باید مصرف مقداری سبزی و میوه در رژیم غذایی رعایت شود.

 

پس از دوران دبیرستان که جوان به دلایلی از منزل خارج می‌شود ( سربازی، دانشجویی، کارمندی و …) به دلیل این که اینگونه افراد با تغذیه گروهی یا جمعی تغذیه می‌شوند و معمولا در اینگونه تغذیه‌ها از سبزیهای تازه و خام (سبزی خوردن و سالاد) استفاده نمی‌شود، باید افراد به طور مستقل در زمانی که غذا را در غیر رستوران مصرف می‌کند از میوه‌ها و سبزیهای سالادی و سبزی خوردن استفاده کنند.

طبق بررسیهای انجام شده افراد 50 تا 75 درصد میزان RDA ( میزان انرژی دریافتی توصیه شده روزانه ) ویتامین سی را مصرف می‌کنند.

افرادی که 2 وعده غذا را در رستورانهای جمعی مصرف می‌کنند و نیز کارکنان شیفتی، سالمندان ( به ویژه سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند یا در خانه سالمندان به سر می‌برند) و بیمارانی که مدت طولانی بستری هستند از جمله افرادی هستند که در معرض کمبود ویتامین سی  هستند و باید اطرفیان این گونه افراد آموزشهای لازم را در رابطه با تغذیه ببینند.

در افراد سالمند به علت عجز و ناتوانی در جویدن و خرید مواد غذایی به طور روزانه و همچنین عجز در تهیه غذای روزانه، بیشتر از کنسروها و غذاهای آماده یا غذاهای تهیه شده روزهای قبل استفاده می‌کنند به همین دلیل از جمله افرادی هستند که در معرض کمبود ویتامین سی  هستند .

مصرف یک لیوان آب میوه یا آب سبزی تازه‌ مانند ‌آب گوجه، خیار و کاهو توصیه می‌شود و در صورت کمبود ویتامین سی  پوست ترنم و شادابی خود را از دست داده و مستعد ابتلا به جوش و آکنه می‌شود و مکمل های ویتامین سی در موارد خاص تا اندازه‌ای می‌توانند جانشین ویتامین سی  شوند و تاثیر ویتامین سی بر جوش و آکنه دارد اما هرگز در شرایط عادی و زمانی که افراد می‌توانند به سادگی به میوه‌ها و سبزیهای دسترسی پیدا کند، توصیه نمی‌شوند.

 

پک ماسک ورقه ای صورت

95,100 تومان
10 عدد ماسک انتخابی ارسال رایگان سلامت و شادابی پوست آبرسان و مرطوب‌کننده ضدچروک و مردگی پوست از بین برنده چین و چروک‌های ریز صورت درمان خشکی پوست

ماسک ورقه ای حاوی عصاره های گیاهی

10,000 تومان
آبرسان قوی پوست رفع جوش های پوستی مناسب انواع پوست نرم کننده بافت پوست کنترل سطح چربی پوست روشن کننده پوست شادابی و طراوت پوست
  • حاوی عصاره برگ سنتلا
  • حاوی عصاره آلوئه ورا و سویا
  • سرشار از عصاره های گیاهی متعدد
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • بسیار مغذی
  • جلوگیری از پیری سلول های پوست
  • نرم کننده
  • درخشان کننده

چگونه ویتامین سی بدن را تامین کنیم ؟

مصرف یک عدد پرتقال یا لیمو ترش که به اندازه هفت سانتی‌متر باشد، ویتامین سی مورد نیاز یک فرد معمولی را در شرایط متعارف تامین می‌کند، چنانچه اینگونه میوه‌ها در دسترس نباشند 200 گرم از سایر میوه‌ها ( نظیر 2 عدد سیب یا یک عدد سیب و یک هلو یا چند عدد زردآلو ) می‌توانند ویتامین سی  مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

تاثیر ویتامین سی بر جوش و آکنه

 

محصولات سلامت پوست و مو
بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نماد های اعتماد

سبد خرید

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 123 هزار تومان

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
فهرست
ستون کناری
0 موارد محصول
حساب کاربری من