سلامت پوست

جلوگیری از آکنه و تغییرات شیوه زندگی برای درمان آکنه

جوش صورت و آکنه

جلوگیری از آکنه و تغییرات شیوه زندگی برای درمان آکنه

 

جلوگیری از آکنه ، اگر میخواهید آکنه تان در اسرع وقت درمان شود. به غیر از درمان هایی که برای پاک کردن پوست استفاده می کنید، می توانید اقدامات دیگری نیز برای جلوگیری از شکست های بعدی در درمان انجام دهید. با ایجاد تغییرات زیر در شیوه زندگی میتوانید شروع کنید.

کنترل استرس:

Ivy Lee، MD، متخصص پوست در Pasadena Premier Dermatology در کالیفرنیا، می گوید: مهم ترین چیزی که می توانید برای جلوگیری یا کم کردن آکنه انجام دهید، کاهش استرس در زندگی شما است.
لی می گوید: مقدار چربی در پوست شما به طور مستقیم تحت تأثیر استرس است. استرسی (فیزیکی و احساسی) که احساس می کنید، سطح بالای کورتیزول در بدن وفعالیت بیشتر غدد سباسیوس در پوست است. لی می گوید: با هر کاری که می توانید (با آرامش بخشیدن، توجه بیشتر، تمرکز بر سلامتی و ورزش) سطح کورتیزول را کاهش دهید، استرس پایین برای کاهش آکنه موثر است.

خواب با کیفیت داشته باشید:

وقتی صبح بیدار شدی، احساس آرامش میکنی؟ آیا خیلی دیر به خواب می روید و خیلی زود بلند می شوید؟ یا مشکلی است که خواب شما آرام نیست؟ اگر پاسخ، چیزی غیر از استراحت است، وقت آن است به مسئله ای که در ذهن دارید، نگاهی بیندازید.
اگر خواب شما خوب و یا تسکین دهنده نیست، بدن شما ممکن است احساس آرامش نکند و می تواند موجب افزایش کورتیزول شود، که شما را در معرض خطر بیشتر آکنه قرار می دهد. اول شب بخوابید تا آکنه شما فرصتی برای بهبود پیدا کند البته، همیشه قبل از رفتن به رختخواب باید تمام آرایش خود را پاک کنید. خواب کافی در بهبود و جلوگیری از آکنه بسیار موثر است.

تمیزکردن قبل و بعد از تمرین:

کار کردن و ورزش کردن یک راه عالی برای مقابله با استرس است. فقط مطمئن شوید که پوست خود را قبل و بعد از کار یا ورزش تمیز کنید تا آکنه بدن را بدتر نکند. قبل از اینکه شروع به کار کنید، آرایش خود را پاک کنید. با شستشوی پوست یا استفاده از دستمال مرطوب که بدون چربی و غیر متابولیزه است (به این معنی که منافذ را از بین نمی برند) پوست خود را تمیز کنید. در حالی که شما کار می کنید، پوست خود را با یک حوله خیس تمیز کنید. اگر خیلی عرق می کنید، مالش پوست می تواند تحریک کننده آکنه باشد. هنگامی که کارتان تمام شد، دوش بگیرید و لباس های خود را عوض کنید، این کارکمک می کند تا از بروز آکنه (ناشی از چربی در عرق بدن) که به لباس های شما جذب می شود جلوگیری کند.

لباس های ورزشی خود را بشویید:

لی توصیه می کند لباس های تمرین خود را حداقل دو بار در هفته بشورید، بسته به اینکه چقدر تمرینات سخت است. او می گوید: من برخی از بیماران را می بینم که نمی خواهند به لباس های گران قیمت خود آسیب برسانند، پس آنها هر 2 هفته یکبار لباسهای خودرا می شویند، این بهداشتی نیست و برای آکنه پوست مناسب نیست. کسانی که از مواد شوینده لباسشویی که از نظر آلرژیک، رنگی و عطر رایگان هستند استفاده میکنند، پوست آنها ملایم تر است.
اگر هنگام تمرین هدبند یا سینه بند می پوشید، آن را تمیز کنید. لی می گوید: اگر این ها کثیف باشد می تواند منجر به آکنه بیشتر در طول خط مو شود. اگر هنگام کار کردن کلاه بپوشید، آن را نیز بشویید.

رژیم غذایی خود را بیشتر کنید.

لی می گوید: توصیه خاصی برای تغییرات غذایی برای کمک به جلوگیری از آکنه وجود ندارد، اطلاعات بدست آمده تنها نشان می دهد که غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا، مانند کربوهیدرات های فرآوری شده و شیرینی ها، می توانند با به وجود آمدن آکنه ارتباط داشته باشند.برخی تحقیقات ارتباطات ضعیف بین شیر گاو و آکنه را نشان می دهد، اما این علت ثابت نشده است.
لی می گوید: من معمولا می گویم که آنچه که برای قلب مناسب است برای پوست نیز مناسب است و شما می توانید با یک رژیم غنی از آنتی اکسیدان به داشتن پوست خوب کمک کنید. از مواد غذایی با کالری کم و با تمرکز بر روی میوه ها، سبزیجات، غلات و منابع سالم پروتئین از پوست صاف و سالم بهره مند شوید.

تلفن خود را تمیز کنید:

احتمالا می دانید که لمس کردن صورت اغلب می تواند منجر به بیشتر شدن آکنه شود. اما زمانی که آخرین بار گوشی تلفن یا مواردی شبیه آن را تمیز کردیدکی بوده است؟ حتی اگر به طور منظم با گوشی خود تماس نداشته باشید، انگشتان شما احتمالا این دستگاه کثیف را در طول روز چند بار لمس میکند و سپس صورت خود را لمس می کنید. لی می گوید: این که آیا گوشی هوشمند شما، تلفن دفتر یا هدست برای تلفن های هوشمند است، آنهامی توانند ناقل باکتری ها باشند و ممکن است فقط در دستان شما که تماس داشته اید پوشیده شده باشد. روزانه تلفن خود را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب تمیزکنید. توصیه های سازنده گوشی خود را برای دستگاه خاص خود بررسی کنید.

کرم ضدآفتاب روزانه را به موقع استفاده کنید:

شما نیاز به محافظت از پوست خود دربرابر اشعه ماوراء بنفش (UV) با استفاده از کرم ضد آفتاب روزانه دارید. لی می گوید: کرم ضد آفتاب یک راه بسیار موثر برای حفاظت در برابر خورشید است. او معمولا توصیه می کند که بیمارانش به دنبال یک فرمول شیمیایی بدون روغن و غیر آلی باشند تا آکنه آنها را بدتر نکند. برای کرم ضدآفتاب SPF 30 یا بالاتر را انتخاب کنید که طیف گسترده ای است، به این معنی که اشعه UVA و اشعه UVB را مسدود می کند. بسیاری از این کرم های ضد آفتاب همچنین به پوست مرطوب کمک می کنند تا خشک نشود.
لی می گوید: هنگامی که پوست بیش از حد خشک می شود، بدن برای تولید روغن بیشتر فعال می شود و باعث تولید مارپیچ منفی در تولید چربی می شودو در نهایت باعث ایجاد آکنه می شود بنابراین هر روز صبح روزانه کرم های ضد آفتاب را اعمال کنید و در صورت نیاز روزانه تجدید کنید.

[jms_products product_design=”carousel” product_type=”cat” orderby=”rand” cat_id=”131″ total_items=”4″ enterance_animation=”” number_of_rows=”1″ items_desktop=”4″ items_small_desktop=”4″ items_tablet=”3″ items_mobile=”2″ items_small_mobile=”1″ margin=”30″ title_product=”پیشنهاد ما”]
بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها