سلامت پوست و مو

خواص عسل برای پوست صورت و بدن

خواص عسل برای پوست صورت و بدن

خواص عسل برای پوست صورت و بدن

عسل برای پوست از جمله خواص عسل برای پوست صورت و بدن می‌توان به آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست، بهبود چین و چروک صورت، خاصیت لایه‌برداری، بهبود زخم‌ها و ترمیم جای آنها اشاره کرد که در ادامه به شرح هر یکی از آنها خواهیم پرداخت.

به طور کلی عسل خام و طبیعی با دارا بودن آنزیم‌های متنوع، ویتامین‌ها و همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی خود، یک مرهم و تغذیه کننده‌ی مناسب برای پوست به شمار می‌رود. و درست به همین دلیل است که در ترکیبات بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از عسل به عنوان یک پایه استفاده می‌شود.

? تاریخچه استفاده از عسل برای زیبایی
اگر چه تاریخ دقیقی از اولین آشنایی و استفاده انسان از خواص

عسل برای سلامت پوست
0
لطفا بازخورد خود را اینجا بگذاریدx
و زیبایی در دسترس نیست ولی سومری‌ها در ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد از عسل به صورت خارجی و برای درمان زخم‌ها استفاده می‌کرده‌اند.

مصری‌ها و یونانی ها نیز از عسل برای مصارف زیبایی و درمان زخم‌ها استفاده می‌کرده‌اند. گفته می‌شود ملکه کلئوپاترا، آخرین فرعون مصر باستان و یکی از قدرتمندترین و زیباترین زنان عصر خود از حمام عســل و شیر برای زیبایی پوست بدن خود استفاده می‌کرده است.

? ماسک کلئوپاترا
فواید عسل برای پوست
ترکیبات منحصر به فرد عسل، باعث شده تا به عنوان یک ماده بسیار مفید برای سلامت پوست شناخته شود. اما نکته‌ای که باید به آن دقت شود این است که در استفاده از عسل برای مصارف زیبایی حتما باید از عسل طبیعی و ترجیحاً خام (گرما ندیده) استفاده شود، تا به نتایج مطلوب آن رسید.

? لایه برداری پوست با عسل
همه می‌دانیم که سلول‌های قدیمی و مرده دشمن یک پوست زیبا و شفاف هستند، همین سلول‌ها هستند که گاهی بر روی پوست، ایجاد خارش و سوزش می‌کنند. استفاده از عسل به جای لایه‌بردارهای موجود در بازار یک گزینه طبیعی و به صرفه است که باعث می‌شود پوست شما کاملا تمیز شود.

اگر از عسل به منظور لایه برداری استفاده می‌کنید بهتر است از عسل شکرک زده ( عسل طبیعی بعد از مدتی شکرک می‌زند) استفاده کنید.

? عسل شکرک زده به خاطر دانه‌های ریز متبلوری که دارد درست مانند یک لایه بردار ملایم عمل می‌کند. این دانه‌های ریز هنگام تماس با گرمای پوست شما و آب به صورت یک اسکراب عمل می‌کند که از بسیاری از نمونه‌ها مصنوعی آن اثر بخش‌تر است.

اسکراب چیست: اسکراب نوعی لایه‌ بردار صورت است که ترکیبی از مواد مختلف با دانه‌های ریز و زبری است که اضافات پوستی را به راحتی از روی پوست صورت پاک می‌کنند (مثل سفیدآب)
از این ماسک عسل می‌توانید به صورت روزانه و یا هفته‌ای دو یا سه بار استفاده کنید.

نحوه استفاده: قبل از مصرف با حوله کمی پوست خود را گرم کنید، سپس عسل را بین انگشتان خود گرم کنید و به صورت دایره‌ای آن را به خوبی روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

[jms_products product_design=”carousel” product_type=”ids” total_items=”1″ countdown=”” thumbnail_tab=”” enterance_animation=”” number_of_rows=”1″ items_desktop=”1″ items_small_desktop=”1″ items_tablet=”1″ items_mobile=”1″ items_small_mobile=”1″ margin=”30″ pagination=”” autoplay=”” loop=”” i_desktop=”4″ i_small_desktop=”4″ i_tablet=”3″ i_mobile=”2″ i_small_mobile=”1″ padding=”10″ dots=”” ids=”1521″ css=”.vc_custom_1643723172492{padding-top: 10px !important;padding-right: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;padding-left: 10px !important;}”]

عسل درمانی برای آکنه و جوش‌های پوستی
آکنه یا جوش صورت، معمولا زمانی ایجاد می‌شود که غدد روغنی پوست تحریک شده و بیش از حد ترشح شوند یا اینکه فعالیت‌های باکتری‌های روی سطح پوست افزایش یابد.

خواص ضد التهابی عسل طبیعی می‌تواند تورم و قرمزی جوش ها را کاهش دهد، همچنین خواص ضد باکتریایی عسل سبب می‌شود تا سطح باکتری‌های موجود روی پوست کاهش و به میزان تعادل برسد و به این طریق به درمان آکنه و یا پیشگیری از آن کمک می‌کند.

استفاده از عسل به ویژه برای پوست صورت باعث می‌شود تا منافذ پوست از چربی‌های اضافی پاک و تمیز شود، همین منافذ بسته شده هستند که در صورت عدم مراقبت علت اصلی آکنه و جوش‌های صورت هستند.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها