سلامت پوست

درمان سریع جای جوش و آکنه با بهترین روش لایه برداری پوست

جوش صورت

درمان سریع جای جوش و آکنه با بهترین روش لایه برداری پوست

 

درمان سریع جای جوش و آکنه ، ایرانی ها به فیلم های کره ای از نوع داستانی و تاریخی علاقه زیادی دارند. نه تنها بیننده ایرانی بلکه هیچ بیننده ای در دنیا نمی تواند از پوست های صاف و فوق العاده شاداب کاراکترهای نقش اول کره ای بگذرد. پوست آنها هیچگونه جای جوش و آکنه، کک و مک، تیرگی و لکه و خالی ندارد و بسیار تمیز و شفاف است.

اینکه یک کره ای پوست خوبی دارد فقط ژنتیکی نیست. آن ها هم مانند ما گرفتار عوارض تغییر الگوی آب و هوا و تغییر سبک زندگی از طبیعی به صنعتی و شیمیایی در کل جهان شده اند. با این حال، از پوستشان به دقت مراقبت می کنند و از بهترین روش های جوانسازی سنتی یا مدرن کمک می گیرند.

از ژن خوب که بگذریم، یکی از کارهای مهمی که یک هنرپیشه یا مدل کره ای و غیر کره ای انجام می دهد پاکسازی و لایه برداری پوست در فواصل منظم است. این کار به کمک محصولات ویتامنه، آبرسان، مرطوب کننده، سرم های تقویتی و نیز به کمک بهترین دستگاه های جوانسازی پوست انجام می شود.

موضوع امروز: معرفی بهترین روش پاکسازی و لایه برداری پوست برای درمان سریع جای جوش و آکنه، لک، کک و مک، تیرگی، و غیره.


درمان سریع جای جوش و آکنه 

فرق آکنه و جوش

” همیشه از خودم می پرسیدم مگر جوش با آکنه فرق دارد؟”

آکنه یک بیماری مزمن پوستی ست و بیشتر در سنین نوجوانی و زیر بیست سال رایج است. جوش در سنین مختلف می آید و می رود. برای مثال، پوست نوزاد جوش می زند که بعد از مدتی خود به خود ناپدید می شوند.

آکنه انواع مختلفی دارد. هر کدام از جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، جوش های چرکی و تاول گونه، جوش های برجسته نوک تیز یا سوزنی یا جوش های کسیتی در عمق زیر پوست نوعی آکنه هستند.

آکنه در دختران بیش از پسران رایج است و اغلب در سن زیر بیست سال ناپدید می شود. اما درصد زیادی از افراد هستند که تا بزرگسالی از آکنه صورت و پوست رنج می برند.

انواع جوش آکنه

شکل زیر انواع آکنه های پوستی را نشان می دهد:

درمان انواع آکنه جوش در مرکز برکه

انواع آکنه و جوش

علت آکنه و جوش؟

” هر روز با مترو رفت و آمد می کنم. اتفاقی چشمم به صورت خیلی ها می افتد و کمتر کسی میبینم که یک پوست صاف، تمیز و بدون لک، جوش، یا تیرگی داشته باشد.”

راستی چرا در ایران جوش و آکنه روی صورت چند برابر گذشته شده و روز به روز به تعداد بیماران آکنه افزوده می شود؟

طبق تحقیقات علمی، علت آکنه و جوش یکی دو تا نیست بلکه ترکیبی از موارد زیر است:

ژنتیک، استرس، مصرف سیگار یا دود سیگار، مصرف داروهای هورمونی آندروژنی، هالوژنی، کورتیکواستروئیدها و مصرف مواد آرایشی (مسبب بسته شدن منافذ پوستی) و غیره.

در کل، پوست مانند خود ما به اکسیژن و مواد مغذی ویتامینه و آبرسان نیاز دارد. امروزه آب و هوای آلوده صنعتی، تغذیه ناسالم (مصرف روغن های صنعتی و مواد حاوی نگهدارنده) و مصرف بیش از حد مواد آرایشی از مهمترین دلایل بروز آکنه هستند. مواد آلوده راه ورود اکسیژن به زیر پوست را مسدود می کنند و در نتیجه چربی بیشتری زیر پوست جمع می شود و به شکل جوش و آکنه بیرون می زند.

شکل زیر مراحل تولید آکنه را نشان می دهد:

علت جوش و آکنه و درمان جای جوش و آکنه در مرکز برکه

اسکار آکنه چیست؟

درمان انواع اسکار آکنه با دستگاه فیس آپ در مرکز برکه تهران

انواع اسکار آکنه

آکنه چند تا همنشین بد هم با خودش می آورد: جای زخم و فرورفتگی آکنه، تغییر رنگدانه پوست، ایجاد لک و تیرگی + پایین آوردن حس اعتماد به نفس و عزت نفس.

اسکار آکنه به معنی این است که جای آکنه و جوش به صورت جای زخم، فرورفتگی (آتروفیک) یا برجستگی (هایپرتروفیک) بر روی پوست صورت، چانه، سینه، پشت و بازو باقی می ماند.

 

 

بهترین پماد برای جوش صورت؛ قرص ضد جوش صورت

درمان دارویی آکنه دو حالت دارد: 1. موضعی به صورت پماد، کرم، محلول و غیره و 2. سیستمی به شکل مصرف آنتی بیوتیک، انواع قرص و مانند آن.

برای درمان جوش و آکنه ملایم از محصولات موضعی محتوی رتینوئید، اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پروکسید (ضدعفونی کننده و لایه بردار)، اسید آزیلائیک (ضد باکتری آکنه) … استفاده می شود.

 

 

نکته 1: فراموش نکنیم که با مصرف مواد موضعی، پوست شما ممکن است تحریک شود. برای مثال، خشکی یبش از حد، خارش، تورم و قرمزی. به علاوه، هیچکدام از داروهای ضد جوش و آکنه را نباید بدون نسخه پزشک مصرف کرد زیرا هر پوست شما ممکن است با یک یا چند دارو سازگار نباشد.

برای درمان آکنه و جوش با شدت متوسط، انواع آنتی بیوتیک یا رتینوئید نیز تجویز می شوند. مصرف کورتیکواستروئید، نیاسین آمید (نیکوتین آمید محتوی ویتامین B3)، تری کلوزان نیز رایج است.

نکته 2: فراموش نکنیم که داروی رتینوئید (یا ایزوترتینوئین، رتین آ، آداپالن، تازاروتین، ) با لیزر پوست و مو ناسازگار است. حداقل دو هفته قبل و بعد از لیزر مصرف نشود.در غیر این صورت، احتمال سوختگی پوست با لیزر یا تغییر رنگدانه آن به شکل نامنظم وجود دارد.

نکته 3: آنتی بیوتیک به علت عوارض و افزایش مقاومت آکنه بهتر است مصرف نشود: مثال، اریترومایسین، کلیندامایسین، تتراسایکلین.

لینک بهترین کرم ضد جوش و جای جوش (انواع کرم برای انواع پوست با ذکر ترکیبات، مزایا و معایب)

[jms_products product_design=”carousel” product_type=”cat” orderby=”rand” cat_id=”131″ total_items=”8″ enterance_animation=”” number_of_rows=”1″ items_desktop=”4″ items_small_desktop=”4″ items_tablet=”3″ items_mobile=”2″ items_small_mobile=”1″ margin=”30″ title_product=”پیشنهاد ما”]
بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها