سلامت پوست, سلامت پوست و مو

طرز تهیه انواع ماسک جوانسازی پوست در خانه

ماسک جوانسازی پوست

طرز تهیه انواع ماسک جوانسازی پوست در خانه

 

 

ماسک جوانسازی پوست: چین و چروک صورت چیزی نیست که کسی به آن علاقه داشته باشد و همه افراد دوست دارند چه در صورت و چه در سایر نقاط بدن، پوستی صاف، سالم، با طراوت و جوان داشته باشند. دور بودن از استرس، مثبت اندیشیدن یا قرار گرفتن در معرض آب و هوای مناسب از جمله مواردی هستند که به پوست شما برای جوان ماندن کمک می‌کنند. اما به غیر از این‌ها، استفاده از یک ماسک جوانسازی پوست نیز می‌تواند باعث شود پوست شما شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. در این مقاله قصد داریم چند فرمول برای ساخت ماسک جوانسازی پوست در خانه را خدمت شما ارائه کنیم تا با کمک آن‌ها پوست شاداب و جذاب‌تری داشته باشید. با مجله پزشکی سلامتی سیب همراه باشید.

ساخت ماسک جوانسازی پوست در خانه

هرکدام از این ماسک‌ها می‌توانند برای جوانسازی پوست شما مفید باشند. ماسک‌های معرفی شده در این بخش می‌توانند برای همه افراد، فارغ از نوع پوستی که دارند، قابل استفاده باشند و بجز در موارد خیلی خاص، هیچگونه عوارض جانبی نیز به همراه نخواهند داشت.
[jms_products product_design=”carousel” product_type=”cat” orderby=”rand” cat_id=”131″ total_items=”4″ enterance_animation=”” number_of_rows=”1″ items_desktop=”4″ items_small_desktop=”4″ items_tablet=”3″ items_mobile=”2″ items_small_mobile=”1″ margin=”30″ title_product=”پیشنهاد ما”]

ماسک جوانسازی پوست کرن بری

کرن بری یک میوه شبیه به زغال اخته با طعم ترش و شیرین بوده که هم اکنون در ایران نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. این میوه خواص زیادی برای سلامتی دارد که یکی از آن‌ها کمک به جوانسازی پوست است. ماسک کرن بری می‌تواند بافت مرده پوست را جدا کرده و به عنوان یک لایه بردار عمل کند.

طرز تهیه ماسک خانگی کرن بری برای جوانسازی پوست

برای تهیه ماسک خانگی جوانسازی پوست کرن بری، ابتدا یک فنجان کن بری را با یک فنجان انگور بی دانه قرمز یا سبز، دو قاشق چایخوری آب لیمو و ۷ گرم ژلاتین بدون طعم را با یک دیگر مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه با سرعت متوسط تا زمان رسیدن به یک بافت چسبناک بهم بزنید. بعد از این کار، ماسک خود را درون یک ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی ریخته، روی آن را بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید. در مرحله بعد، ماسک خانگی جوانسازی پوست کرن بری را که تقریبا آماده است از یخچال بیرون آورده و به مدت ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید.
ماسک کرن بری شما حالا آماده است و می‌توانید آن را بر روی پوست خود قرار دهید. البته، قبل از استفاده از این ماسک، پوست خود را شست و شو داده و خوب خشک کنید. از گذاشتن ماسک در نزدیکی چشم‌هایتان خودداری کرده و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب گرم از روی پوست بشویید.

ماسک جوانسازی پوست با کدو تنبل

کدو تنبل یک منبع مناسب از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی مثل ویتامین C و ویتامین A است. به همین دلیل، ماسک کدو تنبل می‌تواند به آب رسانی پوست کمک کرده، نرمی بیشتری را برای آن به ارمغان آورد و یک ترکیب ایده آل برای ساخت ماسک برای پوست خشک به حساب می‌آید.

طرز تهیه ماسک جوانسازی کدو تنبل

برای تهیه ماسک جوان سازی پوست دو فنجان کدو تنبل کنسروی یا تازه را با ۴ قاشق چایخوری ماست وانیلی کم چرب، ۴ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری ادویه پای کدو تا رسیدن به بافت چسب ناک مخلوط کنید؛ ماسک کدو شما آماده است.
ماسک جوان سازی کدو را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن را با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک جوان سازی پوست عسل

عسل نیز یک ترکیب مفید جهت ساخت ماسک برای پوست خشک است چراکه به آبرسانی و مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند. عسل همچنین می‌تواند بافت مرده و انواع آلودگی‌ها را از روی پوست شما پاک کرده که همین مسئله آن را به یک گزینه مناسب برای ساخت ماسک تمیز کننده صورت نیز تبدیل می‌کند.

طرز تهیه ماسک جوانسازی پوست عسل

مقدار دلخواهی از عسل را به بر روی شعله غیر مستقیم حرارت دهید تا بافت آن شل شود و سپس شعله را خاموش کنید. در مرحله بعد دمای عسل را بر روی دست خود امتحان کنید و زمانی که عسل دیگر داغ نبود، ماسک عسل شما آماده است!
 این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس یک بار با آب گرم و یک بار هم با آب خنک آن را شست و شو دهید.

ماسک جوان سازی پوست چای سبز

چای سبز دارای ترکیبات ضد التهابی و همچنین جوهر مازو است که می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کرده و بخصوص برای حالت پف کردگی پوست صورت بسیار مفید باشد. خواص آنتی اکسیدانی چای سبز نیز این پتانسیل را دارند که از بروز علائم پیری زودرس در پوست شما جلوگیری کنند؛ بنا بر این، ساخت ماسک جوانسازی پوست خانگی با استفاده از چای سبز یک ایده بسیار کارآمد برای مراقبت از پوست به حساب می‌آید.

طرز تهیه ماسک جوان سازی پوست چای سبز

برای تهیه ماسک جوانسازی پوست چای سبز تنها به دو چای سبز کیسه‌ای نیاز دارید. این دو کیسه را مربوط کرده و در یخچال قرار دهید تا سرد شوند. حال می‌توانید کیسه‌های چای سبز را بر روی چشم‌ها و سایر نقاط پوست خود قرار دهید.

ماسک جوانسازی پوست شکر قهوه‌ای

ترکیبات طبیعی موجود در شکر قهوه‌ای سبب می‌شوند که بافت مرده از پوست شما جدا شده و پوست شفاف و جوان‌تری داشته باشید. استفاده از ماسک جوان سازی پوست شکر قهوه دو بار در هفته برای بهبود وضعیت پوست شما توصیه می‌شود.

طرز تهیه ماسک جوان سازی پوست شکر قهوه‌ای

ابتدا یک دوم فنجان شکر قهوه‌ای را درون خردکن ریخته تا بافت ریزدانه‌تر و نرم‌تری پیدا کند. سپس سه قاشق چایخوری روغن زیتون برای رطوبت بیشتر ماسک به آن افزوده و تا زمانی که به بافت کشی و چسبنده برسید به هم زدن ادامه دهید؛ اکنون ماسک شکر قهوه‌ای شما آماده است. توصیه می‌شود که ابتدا پوست خود را با آب خیس کرده و سپس به مدت یک الی دو دقیقه، ترکیب آماده شده را دایره‌وار بر روی آن بمالید. بعد از اتمام این کار پوست خود را با آب گرم شست و شود دهید.

ماسک جوانسازی پوست آووکادو

آووکادو منبع خوبی از چربی‌های تکثیر نشده سالم، ویتامین ب و پتاسیم است که می‌توانند به مرطوب سازی پوست شما کمک کنند. از این رو، ساخت ماسک برای پوست خشک با استفاده از آووکادو می‌تواند یک راه حل مناسب برای کسانی باشد که دوست دارند آب رسانی به پوست خود را افزایش دهند.

طرز تهیه ماسک خانگی آووکادو برای جوانسازی پوست

برای ساخت ماسک جوانسازی پوست صورت و بدن با استفاده از آووکادو، یک عدد از این میوه را به همراه یک سفیده تخم مرغ، دو قاشق چایخوری جو پرک و یک قاشق چایخوری آبلیمو تا رسیدن به یک ترکیب کشی و چسبناک با یک دیگر مخلوط کنید.
شما می‌توانید ماسک جوانساز پوست آووکادو را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن را با آب گرم شست و شو دهید. استفاده از این ماسک دو روز در هفته می‌تواند جوان سازی پوست صورت آقایان و بانوان را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

کلام آخر

امیدواریم این مطلب که در آن تلاش کردیم تا طرز تهیه انواع ماسک جوانسازی پوست را خدمت شما ارائه کنیم مورد توجهتان قرار گرفته باشد. ترکیبات عنوان شده می‌توانند به عنوان ماسک روشن کننده صورت نیز برای شما مورد استفاده قرار بگیرند. تمام این ماسک‌ها بر روی انواع پوست‌ها قابل استفاده بوده اما ممکن است پوست شما به یک ماسک خاص واکنش بهتری نشان دهد و می‌توانید با آزمون و خطا ترکیب مناسب خود را پیدا کنید.
بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها