سلامت پوست

نکات مراقبت از پوست نوجوانان

15 نکته مهم روتین مراقبت از پوست

نکات مراقبت از پوست نوجوانان

نکات مراقبت از پوست نوجوانان، بسیاری از نوجوانان به علت هورمون های در حال تغییر آنها با آکنه مبارزه می کنند. در اینجا برخی از راهنمایی های مراقبت از پوست برای کمک به نوجوانان وجود دارد تا بهترین نتایج ممکن را برای پوست آنها به دست بیاورند.

هنگام انتخاب لوازم آرایشی مراقب باشید:

لوازم آرایشی مانند کرم پودر، رژ گونه، و مرطوب کننده باید بدون روغن باشد. محصولاتی را انتخاب کنید که باعث ایجاد پلاک ها و مسدود شدن منافذ نمی شوند. از یک متخصص پوست و یا فروشنده واجد شرایط بپرسید کدام محصولات پوستی مناسب ترین نوع، برای پوست شما هستند.

چهره خود را انتخاب نکن:

اگر انتخاب کردید، فشاردادن یا ترکاندن جوش ها، شما خطر ابتلا به زخم های آکنه را افزایش می دهید. مالش ندهید و جوش ها را لمس نکنید.

نکات مراقبت از پوست نوجوانان

با تمیز کردن مرتب باشید:

اسکراب سخت تنها باعث می شود وضعیت پوست شما بدتر شود. صبح، هنگام خواب و بعد از تمرین شدید، پوست خود را به آرامی شستشو دهید و آن را تمیز کنید. برای جلوگیری از اسکراب یا لکه های خشن پس از شستن پوست خود، آن را کاملا شستشو دهید.

استفاده از کرم ضد آفتاب (اکسید روی و SPF 30 یا بیشتر) به طور منظم:

خورشید می تواند به پوست آسیب برساند و باعث پیری زودرس شود. بنابراین، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب طیف گسترده توصیه می شود. اگرچه خارش پوست و یا آفتاب سوختگی می تواند باعث کاهش چربی پوست شود، مزایای آن کوتاه مدت است. به یاد داشته باشید که بعضی از داروهای ضد آکنه و همچنین بعضی از داروهای دیگر از طریق دهان، می توانند باعث بروز آفتاب سوختگی شوند. به همین دلیل، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. پس از شنا کردن، عرق کردن یا بعد از بیش از 80 دقیقه بیرون بودن، دوباره اعمال کنید.

نکات مراقبت از پوست نوجوانان

هنگام اصلاح مراقب باشید:

با تیزکردن به آرامی، ریزش مو را در جهت فولیکول های مو بجوشانید و فقط زمانی که نیاز دارید، اجتناب کنید. شما می توانید با استفاده از وسایل برقی مختلف برای پیدا کردن چیزی که برای پوست شما راحت ترباشد، را تجربه کنید.

نکات مراقبت از پوست نوجوانان

[jms_products product_design=”carousel” product_type=”cat” orderby=”rand” cat_id=”131″ total_items=”4″ enterance_animation=”” number_of_rows=”1″ items_desktop=”4″ items_small_desktop=”4″ items_tablet=”3″ items_mobile=”2″ items_small_mobile=”1″ margin=”30″ title_product=”پیشنهاد ما”]
بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها