سلامت پوست

چگونگی مراقبت از پوست در خواب

چگونگی مراقبت از پوست در خواب

چگونگی مراقبت از پوست در خواب

در این مقاله از سایت قاصدک  قصد داریم مراقبت از پوست در خواب را مورد بررسی قرار دهیم  تنها دلیل عمده تسریع پیری پوست، خوابیدن روی صورت است. در این حالت پوست فشرده شده و گردش خون آن به اندازه کافی صورت نمی گیرد. بنابراین پوست صورت آسیب می بیند و چین می خورد و این سبب بروز چین و چروک ها می شود.خوابیدن به حالتی که سر به سمت پایین باشد، سبب جمع شدن آب در موضع و در نتیجه پف آلودگی صورت می شود.

 

  چرا در خواب بازسازی شوید

شاید ساعت هایی که شما در خواب هستید بهترین زمان برای کمک به زیبایی پوست شما باشد. «ماری لوپو»، متخصص در زمینه امراض پوستی در نیواورلئان، در این مورد توضیح می دهد: «وقتی می خوابید، متابولیسم یا سوخت وساز بدن پایین می آید، در نتیجه ایجاد رادیکال های آزاد زیانبار پوستی کاهش می یابد. به علاوه، شما در معرض آلودگی های محیطی یا تابش اشعه ماورای بنفش که به پوست آسیب می رساند نیز قرار ندارید.» او در ادامه می گوید: «به دلیل این که بدن شما در طول شب مجبور به حفاظت از پوست نیست، می توانید به جای آن روی بازسازی آسیب های شکل گرفته روی پوست تان در طول روز تمرکز کنید. در کل باید این را بدانید که استفاده از هر نوع محصولی برای آب رسانی، کاهش چین و چروک ها و روشن کننده ها هنگام خواب بیشترین تاثیر را خواهد داشت.» به وسیله این نکات ساده از زمان استراحت لایه بیرونی پوست خود، بیشترین استفاده را بکنید تا تبدیل به زیبای خفته شوید.

 

  آب و صابون؛ بهترین گزینه برای مراقبت از پوست در خواب

 

شاید به نظر غیرعاقلانه باشد اما بسیاری از خانم ها به خود زحمت نمی دهند تا شب ها صورت خود را بشویند به ویژه اگر آرایش خاصی نداشته باشند. هرگونه آلودگی، ذرات گردوغبار و چربی که روی پوست جمع شده باشند، هنگام خواب منافذ پوست را مسدود می کند و سبب رقم خوردن التهابات و بروز آکنه خواهد شد.

اگر پیش از استفاده هر محصول آرایشی ابتدا صورت خود را شست وشو ندهید، آن محصول تاثیر چشمگیری نخواهد داشت زیرا بر سر راه آن، لایه ای از آلودگی قرار دارد. پس، شب ها با یک پاک کننده ملایم صورت خود را بشویید. آرایش چشم ها را به خوبی پاک کنید زیرا رنگدانه های خط چشم و سایه های چشم می تواند وارد چشم تان شده و ایجاد ناراحتی کنند. ریمل را هــــم حتما پاک کنید تا مژه های تان صدمه نبینند. متخصصان پوست نیز شست وشوی صورت را قبل از خواب بسیار توصیه کرده اند.

 

  بهترین زمان برای پاک سازی

 

برای داشتن ظاهری خوب، با طراوت و پوستی جوان و شاداب، ابتدا باید سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرید اما این روند ممکن است کمی به پوست شما آسیب وارد کند. لایه برداری لایه های تیره سطحی می تواند شما را در برابر نور خورشید و دیگر عناصر حساس کند، پس بهتر است شب ها از آن ها برای پوست استفاده کنید. بسته به نوع پوست تان و حساسیت آن، ۲ شب در هفته از اسکراب های دانه دار یا لایه بردارهای شیمیایی حاوی گلکولیک یا سالسیلیک اسید استفاده کنید. همین طور هم می توانید از پدهای لایه برداری که در زمان لایه برداری با اسید لاکتیک ملایم رطوبت ایجاد می کنند، استفاده کنید. متخصصان پوست برای تیرگی پوست، برطرف کردن چین و چروک ها یا تجمع رنگدانه ها در بافت ها توصیه به استفاده از کرم ریتنوید که توسط پزشک تجویز می شود، کرده اند تا رشد سلول های تازه پوست را تقویت کرده، تولید کلاژن را افزایش داده و همچنین منافذ پوست را بازمی کند.

 

  برای فرار از خشکی برای مراقبت از پوست در خواب

 

زمانی که خواب هستید، دمای بدن تان افزایش می یابد و سبب تعریق و از بین رفتن رطوبت پوست می شود که پوست را کاملا خشک می کند. این مسئله به ویژه در ماه های فصل زمستان که هوای بیرون خشک و هوای داخل خانه گرم است، اتفاق می افتد.

دکتر «رایان برسون»، دستیار متخصص پوست در دانشکده پزشکی «ویل کرنل» دانشگاه «کرنل»، می گوید: «برای آب رسانی به پوست، لایه نازکی مرطوب کننده که حاوی ماده ای است که رطوبت را به خود جذب می کند مانند هیالورونیک اسید یا گلیسیرین که به پوست آب می رساند و نیز سرامیدز که دیواره چربی را ترمیم خواهد کرد، به پوست تان بمالید. از محصولات آبرسان قوی که فرمولاسیون فاقد چربی دارند استفاده کنید که هنگام خواب کمک به نرمی و حفظ حالت ارتجاعی پوست تان خواهد کرد. برای بازگرداندن رطوبت به هوا، می توانید شب ها از دستگاه بخور در اتاق خواب تان استفاده کنید.»

 

صابون شستوشو صورت و بدن پنیری اورجینال

70,000 تومان
  • وزن ۶۰ گرم
  • کاملا دست ساز
  • حاوی شیر نارگیل و چای سبز
  • کاملا گیاهی
  • مناسب صورت و بدن
  • بافت بعد از آغشته شدن به آب: فوم
  • از بین برنده جای جوش و‌ آکنه
  • ضد لک
  • روشن‌کننده پوست
  • پاکسازی عمقی پوست
  • ضد خارش و خشکی پوست
  • اورجینال

چگونه پوست دور چشم تان را نو کنید

 

بهترین راه برای کاهش خطوط تیره و حلقه سیاه دور چشم، استفاده از کرم دور چشم حاوی پپتیدهاست. پپتیدها گروهی از آمینواسیدها هستند که به پوست پیام می دهند تا کلاژن بیشتری تولید کند. دکتر «فرانسسکو فیوسکو»، متخصص پوست در مانهاتان، می گوید: «این کرم را یک ساعت قبل از خواب به دور چشم خود بمالید تا خطر رفتن آن به داخل چشم را کاهش دهید زیرا اگر این کرم وارد چشم شود، نتیجه آن پف کردن چشم ها و ناراحتی های دیگر چشمی خواهد بود. با انگشت خود کرم را به آرامی به حالت ضربه ای دور چشم ها بزنید و سعی کنید آن را روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین از به کار بردن آن در قسمت پلک بالایی و نزدیک چشم خود خودداری کنید.»

  یک توصیه فوق العاده برای مراقبت از پوست در خواب

 

برای دستیابی به نتایج بهتر نیاز به یک محصول دیگر برای زیبایی لب ها دارید. شما می توانید با کمی توجه به این مسئله و مراقبت بیشتر از لب ها هنگام خواب، لب های خوش فرمی داشته باشید. پیش از رفتن به تختخواب، با یک مسواک بچگانه نرم که آغشته به آب و سوداست به آرامی پوست های مرده روی لب ها را از بین ببرید. بعد از این کار به توصیه دکتر فیوسکو نرم کننده ای قوی حاوی گلیسیرین، سریسین و پانتنول را روی لب های تان بمالید تا به تسکین و لطافت آن کمک کند.

توجه به حالت خوابیدن هم مهم است

راحت ترین حالت خوابیدن لزوما بهترین حالت برای زیبایی نیست. دکتر لوپو هشدار می دهد: «تنها دلیل عمده تسریع پیری پوست، خوابیدن روی صورت است. در این حالت پوست فشرده شده و گردش خون آن به اندازه کافی صورت نمی گیرد. بنابراین پوست صورت آسیب می بیند و چین می خورد و این سبب بروز چین و چروک ها می شود.خوابیدن به حالتی که سر به سمت پایین باشد، سبب جمع شدن آب در موضع و در نتیجه پف آلودگی صورت می شود.» متخصصان به پشت خوابیدن را توصیه کرده اند و می گویند، هنگام خواب ۲ بالش زیر سر خود بگذارید تا خون در جریان باشد. اگر تغییر عادت در وضعیت خواب برای تان دشوار است، از بالش ساتن یا ابریشمی استفاده کنید تا پوست تان کشیده نشود.

بازگشت به لیست
5 1 رای
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها