سلامت پوست و مو

روش‌های موثر در ترمیم و جوانسازی مو های آسیب دیده و خشک

روش‌های موثر در ترميم و جوانسازی مو

روش‌های موثر در ترمیم و جوانسازی موهای آسیب دیده و خشک

 

روش‌های موثر در ترمیم و جوانسازی مو: اگر با مشکل موهای خشک و شکننده، موخوره، موهای کدر و وز کرده و در مجموع موهای غیر قابل کنترل مواجه هستید، با استفاده از روش های موثر در ترمیم و شاداب سازی مو همانند بوتاکس مو ، می توانید از داشتن موهایی سالم و براق لذت ببرید. مصرف ماسک های ترمیم کننده و تقویت کننده، کمک شایانی به داشتن موهاى سالم می کنند ولی اثر آنها کوتاه مدت می باشد.

با بهره گرفتن از یکی از روشهای موثر و مناسب جوانسازی مو مانند کراتینه کردن، برزیلین، بوتاکس مو، پیورا-لاکس و … می توانید برای مدت طولانی تری از داشتن موهای زیبا وسالم لذت ببرید. اگر به دنبال این هستید که برای ترمیم موهای آسیب دیده چه کنیم با مقاله اطلاعات پزشکی همراه ما باشید.

[jms_products product_design=”carousel” product_type=”cat” orderby=”rand” cat_id=”30″ total_items=”1″ countdown=”” enterance_animation=”” number_of_rows=”1″ items_desktop=”1″ items_small_desktop=”1″ items_tablet=”1″ items_mobile=”1″ items_small_mobile=”1″ margin=”30″ pagination=”” autoplay=”” loop=”” title_product=”پیشنهاد ما”]

بوتاکس روشی موثر در راستای تقویت کلاژن برای مو

بوتاکس مو یکى از روشهای موثر در بازسازی و ترمیم موهاى آسیب دیده، خشک و داراى موخوره است. ترکیبات بوتاکس مو با ورود به جدار داخلى هر تار مو، باعث ترمیم ساختار موهاى آسیب دیده می شوند که نتیجه آن، تغییر مو به موهاى نرم و براق و سالم است و اثر آن تا ٢ ماه باقی می ماند.

بوتاکس مو از مواد زیر تشکیل شده است:

  • هیالورونیک اسید: نوعی اسید آلی که در میوه ها یافت می شود و با توانایی نگهداری آب تا هزار برابر وزن خود، باعث آبرسانی عمیق و موثر به مو می شود.
  •  کلاژن طبیعی: باعث رسیدن آب و سایر مواد غذایی لازم به تار مو می شود. کلاژن برای مو فواید زیادی دارد. همچنین عامل موثری در ترمیم، پر پشت کردن مو و سالم سازی موهای آسیب دیده است.
  • ویتامین های گروه B: این ویتامین ها باعث ترمیم و نیز سرعت بخشیدن به رشد موهاى از دست رفته می شوند.
  • ویتامین E: این ویتامین باعث محافظت از مو در برابر آسیب هاى محیطى است و به ترمیم موهاى آسیب دیده و جلوگیرى از ریزش مو کمک می کند.
  • اسید سیتریک: عامل تنظیم کننده PH پوست سر می باشد.
  • کراتین: به عنوان عامل آبرسان و فلوژنتیک در نگهداری و ترمیم ساختار کوتیکل مو، از فیبرهای مو در برابر آسیب عوامل شیمیایی و فیزیکی حفاظت می کند.
  • روغن آرگان: باعث کوتاه شدن زمان صاف کردن مو می شود.
    انجام بوتاکس مو بسته به نوع و جنس مو، حدود ٢ ساعت زمان لازم دارد. برای حفظ بوتاکس مو، استفاده از شامپوهای بدون نمک توصیه می شود.

پیورا-لاکس

روشى است براى ترمیم و تقویت مو، که ترکیبى از اسیدهای آمینه، عصاره روغن ها و آنتى اکسیدانهاى طبیعی برای تقویت و ترمیم مو به کار می روند. اسیدهای آمینه که واحدهای سازنده پروتئین ها هستند، وارد قشر خارجى یا کورتکس مو شده و موجب ترمیم، بازسازى، صافى و نرمی آن می شوند و مولکول هاى چربى موجود در روغن ها نیز مانند یک لایه محافظ دور مو را احاطه می کنند و از آن در برابر آسیب هاى روزمره محافظت می نمایند. روش پیورا-لاکس براى تمام موها اعم از موهایی که هیچ وقت رنگ نشده اند و موهایی که قبلاً رنگ و مش شده اند، مناسب است.

در این روش ابتدا مو با شامپو مخصوص شسته می شود و پس از آن با مواد پیورا-لاکس به خوبی آغشته می گردد و این مواد به کمک نور مادون قرمز وارد لایه های مو می شوند. پس از آبکشى دوباره مو، با استفاده از حرارت لایه های مو بسته می شوند و مواد پیورا-لاکس داخل مو باقى می مانند. بعد از این مرحله مو دوباره آبکشى می شود و به مواد دیگرى که حاوى ویتامین، آنتى اکسیدان و روغن هاى غنى (مانند روغن نارگیل، آووکادو و عناب) می باشند، آغشته می گردد و پس از چند دقیقه مو آبکشى و استایل داده می شود .

بسته به جنس، نوع مقاومت و فرمو، انجام این روش ترمیمى به ٣ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارد و پس از آن هیچ گونه محدودیت زمانى برای شستن و رنگ کردن مو وجود ندارد. اثر این روش بین ۴ تا ۶ ماه باقى خواهد ماند و با انجام مرتب این روش موثر ترمیمى، برای همیشه از داشتن موهاى محکم، سالم، شاداب، براق، نرم، بدون وز، صاف و قابل کنترل بهره مند خواهید شد .

مواد مورد استفاده در روش پیورا-لاکس کاملا طبیعى و فاقد سولفات و فرمالدئید می باشند.
از این رو این روش مو را نرم، سالم، بدون وز، براق و قابل کنترل می کند .

پیورا-لاکس شامل اسیدهای آمینه ای است که باعث تولید و رسیدن کامل کراتین به مو می شوند و در نتیجه موها را در هر شرایطى بهبود می بخشند .

ترمیم موهای آسیب دیده با کراتینه طرفداران زیادی دارد. کراتین نوعى پروتین است که در پوست، مو و ناخن وجود دارد و در فرمول مواد ترمیم کننده پیورا-لاکس، کراتین فقط قسمت کوچکی از ١٨ اسید آمینه ای است که ساختار مو را تشکیل می دهند. یکى دیگر از موثرترین اسیدهاى آمینه موجود در پیورا-لاکس، سیستئین است که مقاومت، براق شدن و صاف شدن مو را افزایش می دهد.

 

روش‌های موثر در ترمیم و جوانسازی مو

ترمیم موهای آسیب دیده با اولاپلکس

یکی از معجزه‌های قرن در مورد کاهش آسیب رنگ و دکلره، اولاپلکس است.  ترمیم موهای آسیب دیده با اولاپلکس باعث افزایش درخشندگی و سلامت موها می‌شود. از اولاپلکس برای کاهش عوارض رنگ و دکلره استفاده می‌کنند. ممکن است تاکنون چندین روش ترمیم موهای آسیب دیده ورنگ شده را امتحان کرده باشید اما نتیجه‌ی دلخواه‌تان را نگرفته باشید. من به شما توصیه می کنم اولاپلکس را نیز امتحان کنید و از این روش ترمیم موهای آسیب دیده ورنگ شده بهرمند گردید.

درمان خانگی موهای آسیب دیده

اگر به دنبال درمان خانگی موهای آسیب دیده و خشک هستید، بهتر است از مواد گیاهی استفاده کنید. زیرا نه تنها نتیجه خوبی می‌بینید بلکه عوارض کمتری دارند. یکی از بهترین انواع درمان خانگی موهای آسیب دیده، ماساژ مو با روغن زیتون است. در ادامه به بررسی این درمان‌های خانگی می‌پردازیم.

ترمیم با آووکادو

در اینجا نحوه ترمیم موهای آسیب دیده با یک میوه دوست داشتنی آورده شده است. یک آووکادوی رسیده را به همراه یک تخم مرغ له کنید و سپس این داروی خانگی را روی موهای خیس بمالید. بگذارید حداقل 20 دقیقه بماند، سپس موها خود را چندین بار بشویید. این درمان خانگی را هفته‌‌ای یکبار برای موهای آسیب دیده و ماهی یکبار برای موهای سالم تکرار کنید. آووکادو سرشار از ویتامین‌ها، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی‌‌ای است که به درخشندگی موهای خشک کمک می‌کند.

ماساژ با کره

اگر در فکر نحوه ترمیم موهای آسیب دیده هستید، این درمان خانگی را امتحان کنید: موهای خشک و شکننده خود را با مقدار کمی کره درمان کنید. مقداری کره را روی موهای خشک خود ماساژ داده و سپس موهای خود را به مدت نیم ساعت بپوشانید. پس از آن طبق معمول شامپو بزنید و تمام کره موجود بر روی موها را بشویید. می‌توانید این تکنیک را به روشی دیگر امتحان کنید. می‌توانید ابتدا کره را ذوب کنید، بگذارید سرد شود و چربی را از روی آن جدا کنید تا شفاف شود و سپس باقی مراحل را اجرا کنید.

ترمیم موهای آسیب دیده با روغن زیتون

می‌توانید با روغن زیتون، یک روغن درمانی خانگی بسازید. نصف فنجان روغن زیتون را گرم کرده(نجوشانید) و سپس آن را به موهای خود بمالید. روی سرتان را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و در انتها یک حوله را دور سر خود بپیچید. اجازه دهید این درمان خانگی به مدت 45 دقیقه روی سر باقی بماند، سپس سرتان را با شامپو بشویید. ترمیم موهای آسیب دیده با روغن زیتون باعث افزایش درخشش و شادابی موهایتان می‌گردد.

آبکشی با چای

ممکن است همواره چای را به عنوان یک درمان برای گلودرد استفاده کرده باشید، اما در اینجا نحوه استفاده از آن برای ترمیم موهای آسیب دیده را به شما آموزش می‌دهیم: از یک چهارم لیوان چای دم کرده سرد به عنوان آخرین مرحله شستشو بعد از شامپوی معمولی خود استفاده کنید. چای می‌تواند رنگ مو را تقویت کند. برای شست و شوی موهای بلوند و روشن باید از چای بابونه استفاده کنید. چای سیاه ممکن است موهایتان را تیره کند. سبزه‌ها باید از چای سیاه برای افزایش درخشندگی و غنی سازی رنگ موهایشان استفاده کنند.

با سرکه سیب درخشش موهایتان را بازیابی کنید

سرکه سیب می‌تواند جلوه خاصی به موهایتان ببخشد. سرکه pH موها را خنثی کرده و کوتیکول‌ها را می بندد. برای درمان موهایتان از طریق این روش بهتر است یک قسمت سرکه سیب را با 10 قسمت آب مخلوط کرده و هفته‌‌ای یکبار بر روی موهای تمیز و مرطوب اسپری کنید. از آنجا که این مخلوط کمی اسیدی است، نباید در مصرف آن برای ترمیم موهای آسیب دیده در خانه زیاده روی کنید.

 

روش‌های موثر در ترمیم و جوانسازی مو

 

ماسک تخم مرغ درست کنید

موهای شکننده خود را با ماسک تخم مرغ تقویت کنید. نصف فنجان ماست پر چرب، سه قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ را با همزن بزنید و آن را روی مو و پوست سر خود بمالید. سپس سر را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید تا به مدت 15 تا 30 دقیقه قبل از شست و شو با شامپو بر روی سر باقی بماند.

موهای خود را با روغن‌های طبیعی درمان کنید

روغن زیتون، آووکادو و بادام شیرین که در فروشگاه‌های مواد غذایی موجود است، همگی ترمیم کننده‌های فوق العاده‌‌ای برای موهای آسیب دیده هستند. اگر موهای شما ضخیم و سنگین است، روغن نارگیل عملکرد خوبی دارد. مقدار کمی از روغن‌های طبیعی را تا زمانی که موهایتان کاملاً پوشش داده شود، بر روی سر بمالید. سر خود را با کلاه حمام و حوله به مدت 30 دقیقه بپوشانید، سپس موهای خود را بشویید.

روغن جوجوبا را امتحان کنید

روغن جوجوبا یکی از بهترین روش‌های ترمیم موهای آسیب دیده در خانه است. روغن جوجوبا از نظر ترکیب مشابه با چربی پوست بدن است، بنابراین افزودن چند قطره روغن جوجوبا به موها راهی طبیعی برای حالت دادن به موها است. چند قطره از جوجوبا را با روغن صندل مخلوط کنید، مخلوط را کف دستان خود بریزید، سپس آن را بر روی موهای خشک خود بمالید. این راهی برای حالت دادن به موهای موج دار و شکننده است.

مرطوب کننده داخلی

رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند گاما لینولنیک اسید برای مرطوب نگه داشتن موهایتان عالی است. یک راه آسان برای افزودن امگا 3 به رژیم غذایی این است که روزانه از کپسول روغن دانه کتان، روغن گل گاوزبان یا روغن گل پامچال استفاده کنید. می‌توانید کپسول 250 میلی گرمی هر یک از این روغن‌ها را یک تا سه بار در روز، مطابق مشخصات ذکر شده بر روی بسته بندی مصرف کنید. اگر می‌خواهید امگا 3 را مستقیماً از منابع غذایی دریافت کنید، باید غذاهایی مانند ماهی آزاد، ماهی تازه، صدف، ماهی‌هالیبوت، ماست، تخم مرغ و نان و پاستاهای غنی شده با امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کلاه بپوشید

امواج ماوراء بنفش می‌توانند به پوست شما آسیب برساند. اگر موهای خشکی دارید، قرار گرفتن موها در معرض تشعشعات را تا حد امکان محدود کنید. در طول فعالیت‌های روزانه خود از کلاه استفاده کنید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید. اگر موهای شما قبلاً در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته است، مالیدن مقداری ژل آلوئه ورا خالص بر روی موها می‌تواند به ترمیم آسیب دیدگی کمک کند.

حال که متوجه شدید برای ترمیم موهای آسیب دیده چه کنیم ، روش‌های بالا را امتحان کرده و در بخش نظرات به ما بگویید که کدام یک بهترین نتیجه را برایتان به همراه داشته است.

منابع:

نوشته‌ی مرجان جزایری دارای بورد تخصصی Cosmetology از ایالت کالیفرنیا

thehealthy

tahe

 

روش‌های موثر در ترمیم و جوانسازی مو

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها