سلامت پوست و مو

تاثیر مزوتراپی بر موها

تاثیر مزوتراپی بر موها

تاثیر مزوتراپی بر موها

 

تاثیر مزوتراپی بر موها ،مزوتراپی مو یک فرایند زیبایی جهت احیای مو است که غیر جراحی و غیر تهاجمی بوده و هر روزه به محبوبیت آن افزوده می شود. در این روش جهت تحریک لایه مزودرم پوست، تزریقاتی ریز و سطحی به بافت های مناسب و در زیر لایه اپی درم پوست اعمال می شوند.

لایه مزودرم در عمق 1 میلی متری پوست قرار داشته و تحریک آن، سبب تحریک فرایند طبیعی بازسازی و تکثیر مو می شود. مزوتراپی مو دهه هاست که برای بازگردانی موفق درخشندگی و حجم موهای کم پشت و همچنین بهبود چشم گیر رشد مو در مردان و زنانی استفاده می شود که شروع طاسی یا ریزش موی منطقه ای را تجربه کرده اند.تکنولوژی که در این روش درمانی قرار دارد بر اساس دانستن این موضوع است که اغلب مشکلات ریزش مو در نتیجه کمبود مواد مغذی مناسب، کاهش جریان خون به پوست سر و نا متعادلی های هورمونی در اطراف فولیکول مو به خصوص تولید بیش از حد هورمون ریزش مو یعنی DHT به وجود می آیند.

این هورمون یک آندروژن است. در روش های ترمیم مو، محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می شود شامل ترکیبی خاص از مواد شیمیایی ویژه، مواد معدنی، آمینو اسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسید ها و کو آنزیم هایی است که به طور خاص بر اساس نیاز های منحصر به فرد بیمار می باشند.این درمان تعادل هورمونی را به صورت تدریجی احیا می کند که همین مورد نیز امکان رشد پایدار تارهای موی سالم و جدید را فراهم می کند.

ترکیبات مزوتراپی مو جهت درمان ریزش مو

در فرآیند درمان ریزش مو توسط روش مزوتراپی ، یک محلول خاص به لایه مزودرم پوست تزریق می شود که این محلول حاوی ترکیبات فعال استیل تترا پپتید 3 و بیوکانین A می باشد. این دو ماده با یکدیگر همکاری کرده تا رشد طبیعی مو را تحریک کنند. پوست، سیستمی دارد که در طول زمان محلول داده شده را به نواحی مورد نیاز می رساند.

عناصر فعال در محلول، با یکدیگر همکاری می کنند تا به وسیله افزایش جریان خون خنثی سازی مقدار اضافی هورمون DHT، کاهش التهاب، تحریک تولید کلاژن و افزایش اندازه فولیکول (جهت توقف ریزش مو) رشد مو را تسریع کنند.

مزایای عناصر فعال استیل تترا پپتید 3 و بیوکانین A به شرح زیر هستند:

استیل تترا پپتید 3: (جایگزین ماینوکسیدیل)

کاهش پاسخ التهابی

افزایش رشد مجدد مو

تنظیم و تعدیل میزان هورمون DHT

تحریک ماتریکس برون سلولی و اتصال پروتئین ها

تحریک بازسازی بافت جهت افزایش اندازه فولیکول سلول و شادابی و اتصال بهتر مو

استیل تترا پپتید 3 یک جایگزین برای ماینوکسیدیل است.

احتمال موفقیت مزوتراپی مو در بازگرداندن مو ها نسبت به روش رایج استفاده از ماینوکسیدیل 90 تا 92 درصد است. روش استفاده از ماینوکسیدیل تنها در 50 درصد موارد موفق بوده و جهت موثر بودن به 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

هزینه و تعرفه مزوتراپی مو در زنان

هزینه تقریبی درمان ریزش مو به روش مزوتراپی مو حدودا جلسه ای 600/000 تومان می باشد.

توجه : در حال حاضر به علت نواسانات قیمت دارو، هزینه ها تقریبی می باشد.

✅ بیوکانین A

بیوکانین A یک ماده ارگانیک و طبیعی است که از گیاه شبدر سرخ گرفته می شود. این ماده در یک طبقه فیتوشیمیایی به نام فلاوونید ها، یک ماده ایزوفلاوون قوی به شمار می رود. بیوکانین A تبدیل تستوسترون به DHT را در افرادی که از طاسی ناشی از نامتعادلی هورمونی رنج می برند تنظیم می کند. این نوع طاسی به آلوپسی آندروژنیک نیز معروف است.مزوتراپی نانوپپتید یک روش مزوتراپی است که به مقداری جزئی متفاوت است. این روش توسط کلینیک Garrett ارائه می شود. در این کلینیک قطره های ریزی که به پوست تزریق می شوند حاوی ترکیبی از پپتید ها هستند که هر کدام دارای عملکردی منحصر به فرد است:

✅ دکا پپتید

فولیکول های مو را تحریک می کند تا ریشه مویی قوی بسازند.

✅ اولیگو پپتید

تکثیر سلول های مو را تحریک می کند.

✅ استیل دکاپپتید

فولیکول های مو را به وسیله تولید دوباره سلول های مو احیا می کند.

 ✅کوپر (مس) تری پپتید

فولیکول های مو را جهت تولید مو هایی با ریشه های قوی تحریک کرده و جریان خون را به پوست سر افزایش می دهد.

تاثیر مزوتراپی بر موها

مزوتراپی فرایندی دو عملکردی است که ناحیه تحت تاثیر را هم از نظر شیمیایی و هم از نظر مکانیکی تحریک می کند.

⬅ عملکرد مکانیکی

سوزنی که در این روش جهت رساندن محلول به بافت مورد نظر استفاده می شود سوراخ های ریزی در آن بافت به وجود می آورد که سبب تحریک یک فرایند التیامی می شوند. در این فرایند التیامی کلاژن و الاستین تولید می شوند. این مواد 2 جز سازنده در این بافت هستند که برای تشکیل پوست و مویی سالم حیاتی اند.

از آنجایی که سوراخ ها بسیار ریز هستند، آسیبی چشم گیر به کلاژن موجود نرسیده و تشکیل کلاژن های جدید میزان کلاژن فعلی را افزایش می دهد. این روش، فرایندی است که برای تحریک رشد مو، در پوست سر در پی از بین بردن هورمون DHT انجام می شود.

⬅ عملکرد شیمیایی

بسته به شرایطی که قصد درمان آن را داریم، عناصر فعالی که به وسیله تزریقات کوچک داده می شوند ایجاد یک پاسخ مناسب را در مزودرم تحریک می کنند. کیفیت محصولات بیشترین اهمیت را دارد.

مدت زمان مزوتراپی مو

فرایند درمان ریزش مو می تواند بسته به هر بیمار متفاوت باشد اما با این حال بسته به وسعت ناحیه نیازمند درمان، یک جلسه درمانی معمولا بین 10 تا 30 دقیقه به طول می انجامد.

معمولا، جهت ایجاد شرایط لازم برای تحریک رشد مو در پوست سر حداقل به 10 جلسه درمانی نیاز می باشد. فرایند درمان ابتدا به صورت جلسات فشرده بوده و در 2 تا 3 ماه اول هر دو هفته یک جلسه درمانی برای بیمار برگزار می شود. احتمال دارد که پس از آن، تعداد جلسات درمانی به یک جلسه در هر سه ماه یا کمتر کاهش یابد.

بیماران در چه مدتی نتایج درمانی را تجربه خواهند کرد؟

برخی افراد می توانند نتایج مثبت را ظرف چند هفته اول درمان تجربه کنند. با این حال، این نتایج می توانند بسته به شدت ریزش مو و پاسخ فرد به درمان متفاوت باشند. بیماران باید انتظار دیدن نتایجی چشم گیر را در 2 تا 3 ماه اول درمان داشته باشند اما پدیدار شدن تاثیر کامل درمان ممکن است تا 6 ماه طول بکشد.

تاثیر مزوتراپی بر موها

[jms_products product_design=”carousel” product_type=”cat” orderby=”rand” cat_id=”30″ total_items=”4″ enterance_animation=”” number_of_rows=”1″ items_desktop=”4″ items_small_desktop=”4″ items_tablet=”3″ items_mobile=”2″ items_small_mobile=”1″ margin=”30″ title_product=”پیشنهاد ما”]
بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها